Faq

Op deze FAQ ofwel veelgestelde vragen pagina proberen wij zoveel mogelijk vragen te beantwoorden over de meest uiteenlopende onderwerpen. Als uw vraag hier niet bij staat dan verzoeken we u contact met ons op te nemen.

  1. 1. Hoe kan ik reserveren?
    • Telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur bij het management: tel. 020-3462020
    • Via het online formulier op de website
    • Via e-mail: gast-huis@nki.nl
    • Of loop even binnen bij het Gasthuis
  2. 2. Hoe ver van tevoren moet ik reserveren?

    Zodra u een datum voor een bezoek aan het ziekenhuis heeft doorgekregen van de planning, is het verstandig meteen een kamer te reserveren. Mocht de datum wijzigen dan kunt u dit kosteloos annuleren of wijzigen. Als u twee weken van tevoren reserveert is er meestal nog plek. Maar soms ook op de dag zelf.  Als er in het Gasthuis geen plaats is dan proberen wij voor u, als u daar prijs op stelt, een betaalbare hotelkamer in de buurt van het ziekenhuis te reserveren. Neem dus altijd contact met ons op!

  3. 3. Hoeveel kost het verblijf?

    Een overnachting in het Gasthuis kost € 45,00 voor 1 of 2 personen. Een eventueel bij te plaatsen 3e bed kost            € 10,00 per overnachting. In principe maakt u zelf de kamer schoon bij vertrek en haalt de bedden af. Mocht u de kamer willen laten schoonmaken dan vragen wij daar € 25,- voor (inclusief het laten afhalen van de bedden).

    Wij streven vanuit het oogpunt van veiligheid naar een cashloze organisatie. Wij verzoeken u daarom vriendelijk uitsluitend met de PIN/bankkaart of met een creditcard (VISA of Mastercard) te betalen.

  4. 4. Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten?

    U kunt parkeren in de parkeergarage van het ziekenhuis (adres voor navigatie: Louwesweg 12, Amsterdam). Bij vertrek kunt u uw parkeerkaart bij de receptie van het AvL laten omzetten naar het € 9,60 kortingstarief. Als u tussentijds de garage verlaat, gaat het tarief opnieuw in. Gasten met een invalidekaart kunnen gratis parkeren op de begane grond aan weerszijden van de parkeergarage.

  5. 5. Wat zijn de afspraken over het schoonmaken van mijn kamer?

    Gasten houden zelf hun kamer op orde tijdens hun verblijf. We vragen u om op de dag van vertrek de bedden af te halen en de kamer schoon achter te laten. Schoonmaakmiddelen treft u aan in de badkamer en op elke verdieping staat in de gangkast een Swiffer en een stofzuiger. Het beddengoed kunt u op de begane grond in de wasmand doen. De vrijwilligers zorgen ervoor dat de kamers dan weer klaar gemaakt worden voor de volgende gasten. Op deze manier houden we met z’n allen de kosten zo laag mogelijk. Mocht u het schoonmaken willen uitbesteden, dan kan dat tegen een tarief van € 25,-. Wij vragen dan hiervoor een medewerker van het schoonmaakbedrijf.

  6. 6. Wat moet ik allemaal meenemen?

    Handdoeken en beddengoed zijn aanwezig. Het Gasthuis serveert geen maaltijden, dus het is handig om boodschappen mee te nemen. Onze keuken is van alle gemakken voorzien: 3 kookunits, ovens/magnetrons, een vriezer en alle keukenbenodigdheden. U krijgt voor uw persoonlijke boodschappen een kastje in de keuken en een plank in de koelkast toegewezen. Zodoende kunt u zelf uw maaltijden verzorgen. Het is natuurlijk ook mogelijk om in de buurt van het Gasthuis iets te gaan eten. Of u neemt een van onze fietsen of tram 2 richting het centrum van Amsterdam. Deze tram stopt bij halte Johan Huizingalaan pal voor het ziekenhuis.

    Koffie en thee stelt het Gasthuis gratis beschikbaar. Op iedere gang en in de keuken treft u een koffie - en theeservice aan. Bovendien staat er op iedere gang een magnetron ter beschikking van onze gasten. 

  7. 7. Is er WIFI in huis?

    U kunt in het Gasthuis gebruik maken van de gratis WIFI verbinding van het ziekenhuis. 

  8. 8. Moet ik een tweepersoonskamer delen met een vreemde?

    U krijgt een eigen kamer met badkamer en hoeft de kamer nooit te delen met een vreemde.

  9. 9. Zijn er winkels en restaurants in de buurt?

    Het Sierplein is op 10 minuten loopafstand. Hier zijn diverse supermarkten, een bakker, groentewinkel, apotheek en ook restaurantjes. U kunt ook gratis een fiets lenen van het Gasthuis als u wat verder weg wilt gaan.

  10. 10. Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Huisdieren zijn om hygiënische redenen niet toegestaan in het Gasthuis en ook niet buiten op het terras. Uitsluitend voor een officiële hulphond kan een uitzondering worden gemaakt.

Het Gasthuis in Beeld

Kamer reserveren?

Als u een kamer wenst te reserveren dan gebruikt u daarvoor het RESERVERINGSFORMULIER of bel met 020 - 346 20 20.