FAQ

Op deze FAQ ofwel frequent gestelde vragen pagina proberen wij zoveel mogelijk vragen te beantwoorden over de meest uiteenlopende onderwerpen. Als uw vraag hier niet bij staat dan verzoeken we u vriendelijk contact met ons op te nemen. Dat kan via het mailadres gast-huis@nki.nl of telefonisch op nummer 020-3462020 (bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur).

  • Hoe kan ik reserveren?

    Dit kan op verschillende manieren:

    • telefonisch op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur: tel. 020-3462020
    • via het online formulier op de website bij de pagina reserveren
    • via e-mail: gast-huis@nki.nl
    • of loop even binnen bij het Gasthuis   
  • Hoe ver van tevoren moet ik reserveren?

    Zodra u een datum voor een bezoek aan het ziekenhuis heeft doorgekregen van de planning is het verstandig meteen een kamer te reserveren. Mocht de datum wijzigen dan kunt u de reservering kosteloos annuleren of wijzigen.  Mochten wij volgeboekt zijn, dan noteren wij uw aanvraag op de wachtlijst.  Mochten wij dan een annulering ontvangen, dan boeken wij vanaf de wachtlijst een kamer voor u in het Gasthuis. Als er in het Gasthuis geen plaats is, dan kunnen wij voor u als u daar prijs op stelt, een betaalbare hotelkamer in de buurt van het ziekenhuis proberen te reserveren. Wij werken samen met enkele 4 sterren hotels in de buurt die voor ons hun prijzen laten zakken. Neem dus altijd contact met ons op!

  • Hoeveel kost het verblijf?

    Een overnachting in het Gasthuis kost € 45,00 voor 1 of 2 personen. Een eventueel bij te plaatsen 3e bed kost € 10,00 per overnachting. De afspraak is dat u bij vertrek zelf de kamer schoonmaakt en de bedden afhaalt. Mocht u de kamer willen laten schoonmaken dan vragen wij daar € 25,- voor (inclusief het laten afhalen van de bedden). Mocht onze prijsstelling een probleem voor u zijn, dan vinden wij daar een oplossing voor. U kunt hierover contact opnemen met de manager Joleen van den Biesen op nummer 020-3462020 of via de mail j.vd.biesen@nki.nl .

    Wij streven vanuit het oogpunt van veiligheid naar een cashloze organisatie. Wij verzoeken u daarom vriendelijk uitsluitend met de PIN/bankkaart of met een creditcard (VISA of Mastercard) te betalen.

  • Waar kan ik parkeren en wat zijn de kosten?

    U kunt parkeren in de parkeergarage van het ziekenhuis (adres voor navigatie: Louwesweg 12, Amsterdam). Bij vertrek kunt u, als u langer dan 4 uur geparkeerd heeft,  uw parkeerkaart bij de receptie van het AvL laten omzetten naar een vast kortingstarief van € 9,60. Als u tussentijds de garage verlaat, gaat het tarief opnieuw in. Gasten met een invalidekaart kunnen gratis parkeren op de begane grond aan weerszijden van de parkeergarage buiten op de begane grond.

  • Wat zijn de afspraken over het zelf schoonmaken van mijn kamer?

    Gasten houden zelf hun kamer op orde tijdens hun verblijf. We vragen u om op de dag van vertrek de bedden af te halen en de kamer schoon achter te laten. Schoonmaakmiddelen treft u aan in de badkamer en op elke verdieping staat in de gangkast een Swiffer en een stofzuiger. Het beddengoed kunt u op de begane grond in de wasmand doen. De vrijwilligers zorgen ervoor dat de kamers dan weer klaar gemaakt worden voor de volgende gasten. Op deze manier houden we met elkaar de kosten zo laag mogelijk. Mocht u het schoonmaken willen uitbesteden, dan kan dat tegen een tarief van € 25,-. Wij vragen dan hiervoor een medewerker van het schoonmaakbedrijf.

  • Wat moet ik allemaal meenemen?

    Handdoeken en beddengoed zijn aanwezig. Het Gasthuis serveert geen maaltijden. Wel kunt u bij ons in huis zelf uw maaltijden verzorgen,  dus het is handig om boodschappen mee te nemen. Onze keuken is van alle gemakken voorzien: 3 kookunits, ovens/magnetrons, een vriezer en alle keukenbenodigdheden. U krijgt voor uw persoonlijke boodschappen een kastje in de keuken en een plank in de koelkast toegewezen. Het is natuurlijk ook mogelijk om in de buurt van het Gasthuis iets te gaan eten. Of u leent gratis een van onze fietsen of neemt tram 2 richting het centrum van Amsterdam. Tram 2 stopt bij halte Johan Huizingalaan pal voor het ziekenhuis.

    Koffie en thee stelt het Gasthuis gratis beschikbaar. Op iedere gang en in de keuken treft u een koffie – en theeservice aan. Bovendien staat er op iedere gang een magnetron ter beschikking van onze gasten. 

  • Is er WIFI in huis?

    U kunt in het Gasthuis gebruik maken van de gratis WIFI verbinding van het ziekenhuis. 

  • Zijn er winkels en restaurants in de buurt?

    Het Sierplein is op 10 minuten loopafstand. Hier zijn diverse supermarkten, een bakker, groentewinkel, apotheek en ook wat restaurantjes. U kunt ook gratis een fiets lenen van het Gasthuis als u wat verder weg wilt gaan. Een andere mogelijkheid is tram 2, halte Johan Huizingalaan, vlakbij de hoofdingang van het ziekenhuis. De route van tram 2 loopt dwars door het centrum van Amsterdam.

  • Kan ik mijn huisdier meenemen?

    Huisdieren zijn om hygiënische redenen niet toegestaan in het Gasthuis en ook niet buiten op het terras. Uitsluitend voor een officiële hulphond kan een uitzondering worden gemaakt.